تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴

رکورد مجدد اوج مصرف برق در خوزستان 

پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال ۱۴۰۱، هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات بوده که در ۱۸ مرداد و در دمای ۵۴ درجه رخ داده است.
کد خبر: ۶۸۱۰۴

به گزارش معاصر؛ مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه پیک مصرف شبکه برق خوزستان در آستانه رسیدن به ۹ هزار مگاوات است، گفت: رکورد جدیدی در تاریخ مصرف برق به ثبت رسید.

ادیب روستایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اوج مصرف شبکه برق خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته (جمعه ۲۳ تیرماه) به ۸ هزار و ۹۹۱ مگاوات رسید و در آستانه رسیدن به ۹ هزار مگاوات است.

وی با بیان اینکه این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل که ۸ هزار و ۴۰۶ مگاوات بوده ۶.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد، افزود: این رکوردزنی مجدد اوج مصرف، در دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد به وقوع پیوسته است.

مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این میزان از مصرف که یک رکورد در تاریخ شبکه برق خوزستان است از رکورد قبلی مصرف که در هفته گذشته (جمعه ۱۶ تیرماه) با هشت هزار و ۸۶۳ مگاوات به ثبت رسیده، نیز عبور کرده است.

روستایی عنوان کرد: پیک مصرف شبکه برق خوزستان در سال ۱۴۰۱، هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات بوده که در ۱۸ مرداد و در دمای ۵۴ درجه رخ داده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ها از تداوم روند افزایش دما در هفته جاری حکایت دارد، ادامه داد: با توجه به این موضوع که رکورد پیک مصرف در یک روز تعطیل رخ داده و اینکه ۸۳ درصد مصرف شبکه برق استان در بخش خانگی است، کلید پایداری شبکه به دست مشترکین این بخش است.

مدیر راهبری شبکه برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: مردم با کاهش مصرف خود به ویژه کاهش بار سرمایشی که بیش از ۹۰ درصد مصرف بخش خانگی را شامل می‌شود، علاوه بر آنکه می‌توانند از پاداش‌های مدیریت مصرف بهره‌مند شوند کمک خواهند کرد در این گرمایی که از تحمل خارج است شبکه دچار حادثه ناشی از پرباری نشود و آسایش خانواده‌ها تضمین شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : برق خوزستان مصرف
ارسال نظر

آخرین اخبار روز